1.space
(Duży hall nieczynnego dworca kolejowego. Na ścianach na pół zdarte plakaty z widokami atrakcyjnych miejscowości, nieczytelne tablice z rozkładem jazdy. Na środku resztki ławek dla podróżnych. Wejście z lewej, wyjście na peron z prawej; w ścianie na wprost okienko kasy oraz zasłonięta wnęka przechowalni bagażu. Dużo wolnej przestrzeni. Ze zdewastowaną całością kontrastuje starannie zasłane łóżko. Obok łóżka plecak, schnąca koszula, na krześle resztki jedzenia.
2.movement
Z peronu wchodzi Pontus,
3.appearance
mężczyzna 55-letni, z brodą, w zaniedbanym, ale malowniczym stroju trampa.
4.communication
Mówi do stojącego na peronie Tery)
5.appearance
(wchodzi z plecakiem, strój półwojskowy)
6.movement
(wykładając z plecaka jedzenie)
7.space
(wykładając z plecaka jedzenie)
8.movement
(zaczynają jeść)
9.movement
(ogląda stację)
10.movement
(zbliża się do okienka z napisem „Kasa”, od niechcenia podnosi zasłonę. W okienku siedzi żywy człowiek w kolejarskim mundurze. Tera puszcza zasłonę i odskakuje z przestrachem)
11.communication
(po chwili)
12.movement
(Pontus podchodzi do okienka, spokojnie odsuwa zasłonę – w okienku nikogo nie ma nikogo)
13.space
(Tera wybiega na peron. Po chwili ukazuje się w okienku)
15.space
(zasuwa okienko i wraca na środek. Po chwili podchodzi do okienka i podnosi zasłonę)
16.movement
(zasuwa okienko i wraca na środek. Po chwili podchodzi do okienka i podnosi zasłonę)
17.movement
(stając w wyjściu na peron)
18.movement
(odwraca się,
20.space
(wejściem od frontu
21.movement
wchodzą Sabina i Leon.
22.appearance
Oboje ubrani dostatnio, lecz zakurzeni i strudzeni.
23.space
Leon prowadzi rower, do którego przytroczona jest walizka)
24.movement
Leon prowadzi rower, do którego przytroczona jest walizka)
25.movement
(siada na łóżku. Leon podchodzi do kasy i puka. Podnosi się zasłona, widać głowę kasjera. Pontus wpatrzony w Sabinę nic nie widzi, natomiast Tera rzuca się w kierunku peronu i wybiega)
26.movement
(Zasłona opada gwałtownie. Leon ponownie stuka)
27.communication
(do Sabiny)
28.movement
(Zasłona znów w górze. W okienku widać głowę Tery)
29.movement
(Leon odwraca się od okienka, które zostaje ponownie zasłonięte, i podchodzi do Sabiny)
31.movement
(w wyjściu na peron staje Tera trzymając za rękę Melanię)
32.movement
(Melania podchodzi do każdego i podaje rękę, wymieniając przy tym swoje imię)
33.movement
(ściska i całuje Melanię)
34.movement
(Leon wychodzi)
35.communication
(do Sabiny)
37.appearance
w samej koszuli, w spodniach i w skarpetkach)
38.movement
(obaj wychodzą na peron)
39.movement
(Leon otwiera walizkę i wyjmuje z niej brakujące części garderoby oraz buty – wszystko identyczne jak to, co utracił)
40.space
(Leon otwiera walizkę i wyjmuje z niej brakujące części garderoby oraz buty – wszystko identyczne jak to, co utracił)
41.movement
(przysiadając na łóżku)
42.movement
(Wszyscy troje oglądają papierek)
43.communication
(jedząc)
44.communication
(jedząc)
46.communication
(widząc ubranego Leona)
47.movement
(Pontus wprowadza Botyldę)
49.communication
(do Leona)
50.movement
(wskazując na Botyldę)
51.movement
(oglądając Botyldę z bardzo bliska)
52.communication
(po chwili)
53.movement
(wskazuje ladę przechowalni bagażu)
54.movement
(wszyscy układają się do snu)
55.movement
(rozbierając się)
56.communication
(po chwili)
57.media-theatre
(Wyciemnienie.)
1.space
(O szarej godzinie wejściem frontowym
2.movement
wchodzą On 1 i Ona 1.
3.appearance
Oboje dobrze ubrani, pewni siebie, zadowoleni.
5.space
niewielkie torby podróżne.
6.movement
Oglądają z zaciekawieniem wnętrze i leżących ludzi. Pontus obserwuje ich udając, że śpi)
7.movement
(nad kasą wiesza tabliczkę „Śniadania. Obiady. Kolacje”. Ona 1 zawiesza napis „Szatnia” nad przechowalnią bagażu)
8.space
(nad kasą wiesza tabliczkę „Śniadania. Obiady. Kolacje”. Ona 1 zawiesza napis „Szatnia” nad przechowalnią bagażu)
9.movement
(wiesza płaszcz w „szatni”)
10.movement
(wiesza regulamin)
11.movement
(wchodzi Ona 2)
12.movement
(On 1 wynosi z przechowalni stolik i krzesełka. Otwiera się okienko i On 2 jako kucharz podaje obrus, potem talerze z jedzeniem. Panie nakrywają do stołu. Wszyscy siadają.
13.space
(On 1 wynosi z przechowalni stolik i krzesełka. Otwiera się okienko i On 2 jako kucharz podaje obrus, potem talerze z jedzeniem. Panie nakrywają do stołu. Wszyscy siadają.
14.movement
Pontus zdumiony podnosi głowę)
15.movement
(wchodzi On 2 jako następny wczasowicz)
16.movement
(przynosi sobie z okienka jedzenie i siada przy stole. Wszyscy jedzą. On 2 wskazuje na leżących)
17.movement
(kolejno odnoszą talerze do okienka
18.movement
(wychodzi wyjściem na peron)
19.communication
(do Pierwszej)
20.movement
(wychodzą razem wyjściem na peron. Pontus wstaje, budzi Terę)
21.movement
(podbiega do okienka, puka)
22.communication
(budząc się)
23.communication
(do okienka)
24.movement
(wszyscy się budzą, wstają, ubierają)
25.movement
(Botylda i Tera wychodzą)
26.communication
(krzyczy mu w twarz)
27.communication
(ciszej)
1.movement
bo wejściem frontowym wchodzą bardzo zaaferowani On 1, On 2 i Ona 1.
2.appearance
Tym razem ubrani są na ciemno,
3.space
niosą teczki z dokumentami.
4.movement
Nie zwracając uwagi na Pontusa i Melanię zasiadają przy stole, rozkładają papiery. Po chwili wchodzi podobnie ubrany On 2. Pozostali wstają z uszanowaniem. On 2 zajmuje miejsce, wszyscy siadają)
5.movement
(wskazując na Pontusa)
6.movement
(wyjmuje z teczki zwinięte transparenty i wręcza je Pontusowi, który wraz z Melanią zajmuje się ich rozwieszeniem. Napisy: „Witamy konferencję specjalistów!”, „Niech żyją specjaliści!”)
7.space
(wyjmuje z teczki zwinięte transparenty i wręcza je Pontusowi, który wraz z Melanią zajmuje się ich rozwieszeniem. Napisy: „Witamy konferencję specjalistów!”, „Niech żyją specjaliści!”)
8.communication
(do Pontusa)
9.communication
(do Melanii)
10.movement
(Melania siada nieśmiało przy stole,
11.space
otrzymuje przybory do pisania)
12.movement
(z peronu usiłuje wejść Botylda. Pontus zagradza mu drogę)
15.movement
(z peronu wchodzi Tera)
16.movement
(wręcza Terze przybory do pisania)
17.movement
(oklaski. On 1 wychodzi i zaraz wraca z depeszą w ręku)
19.movement
(czyta depeszę)
20.movement
(wychodzi na lewo, a wraz z nim wychodzą Ona 1, Ona 2 i On 1. Chwila oczekiwania. Nikt nie wraca)
21.movement
(Melania wychodzi na lewo)
22.movement
(wraca Melania)
23.communication
(po chwili)
24.movement
(z peronu wchodzi Sabina)
25.movement
(wchodzi Leon)
1.audio
(Słychać dzwonki kościelne.
2.movement
Wejściem frontowym wchodzi coś w rodzaju procesji.
3.appearance
Przodem w białej komży postępuje On 1 z dzwonkami, za nim On 2 w ozdobnej szacie, ze złocistym naczyniem w dłoniach, a dalej Ona 1 i Ona 2 w kolorowych habitach, niosąc zapalone świece.
4.movement
Wszyscy obecni usuwają się z drogi, Sabina i Botylda czynią znak krzyża. Pochód zatrzymuje się na środku. On 2 życzliwie pozdrawia zebranych)
5.communication
(do Pontusa)
6.communication
(do Drugiego)
7.communication
(do Pontusa
8.space
podając mu komżę)
9.communication
(cicho do Pontusa)
10.movement
(ociągając się wkłada komżę.
11.movement
On 1 i kobiety w habitach zdejmują transparenty, odwracają je i układają na ladzie przechowalni bagażu, sporządzając coś w rodzaju ołtarzaSkreślenie cenzorskie z parafką..
12.space
On 1 i kobiety w habitach zdejmują transparenty, odwracają je i układają na ladzie przechowalni bagażu, sporządzając coś w rodzaju ołtarzaSkreślenie cenzorskie z parafką..
13.space
Kobiety stawiają tam świece, kwiaty.
14.movement
On 1 ustawia gramofon 1 puszcza płytę z muzyką organową. On 2 stawia swoje naczynie. On 1 wręcza Pontusowi puszkę na pieniądze)
15.movement
(podchodzi do Leona)
16.communication
(do Pierwszej)
17.communication
(do Melanii)
18.movement
(wskazuje Melanię siostrom, które energicznie wkładają jej mini-habit i pokazują na migi, że powinna milczeć)
19.communication
(do Leona)
21.communication
(do Tery)
22.communication
(do Botyldy)
23.communication
(do Leona)
24.movement
(Leon łapczywie chwyta herbatniki i zaczyna je pożerać)
25.movement
(wszyscy głodni spoglądają w górę)
26.communication
(do Pierwszego)
27.communication
(do Melanii)
28.movement
(On 1, Ona 1 i Ona 2 ceremonialnie wychodzą na lewo. On 2 zbliża się do wyjścia na peron)
29.movement
(podchodzi do wejścia z lewej strony)
31.communication
(po chwili, cicho)
32.movement
(wszyscy patrzą na Melanię)
33.movement
(biegnie do drzwi)
34.movement
(wygląda na zewnątrz)
35.movement
(wyglądając na zewnątrz)
36.communication
(po chwili)
38.movement
(Wszyscy rozchodzą się po kątach.
39.media-theatre
Wyciemnienie.)
1.media-theatre
(Po chwili scena się rozjaśnia.
2.movement
Wejściem frontowym wchodzi On 1
3.appearance
w mundurze strażnika więziennego.
4.movement
Zamyka na klucz wyjście na peron, po czym wraca do wejścia
5.communication
i woła na zewnątrz)
6.movement
(Wchodzą On 2, Ona 1 i Ona 2
7.appearance
w szarych drelichach więziennych
8.movement
i stają w szeregu. On 1 zamyka za nimi drzwi na klucz)
9.communication
(Więźniowie odliczają)
10.movement
(liczy obecnych)
11.movement
(pokazuje kolejno)
12.movement
(wskazując na Leona)
13.communication
(do Pontusa)
14.communication
(do Tery)
15.communication
(wybucha śmiechem, aresztanci także)
16.movement
(Wszyscy zaczynają się krzątać i robić trochę porządku. On 1 odciąga na bok Pontusa)
17.movement
(Nowi ustawiają się w szeregu i odliczają. On 1 otwiera drzwi na peron)
18.communication
(do Pontusa)
19.movement
(Nowoprzybyli kolejno wychodzą. Ostatni wychodzi On 1, zamykając od zewnątrz drzwi na peron. Pozostali na scenie przestają sprzątać i spoglądają na siebie w milczeniu)
20.movement
(próbuje otworzyć drzwi od frontu, co mu się bez trudu udaje)
21.communication
(otwiera drzwi na peron)
22.communication
(wyglądając na zewnątrz)
1.movement
(Z lewej wchodzi On 2,
2.appearance
ubrany w dżinsy i kolorową koszulkę.
3.space
Niesie dużą torbę)
4.communication
(do Pontusa)
5.movement
(wchodzi Ona 1 i Ona 2
6.appearance
w strojach hipisów)
7.movement
(Dziewczyny witają się, całując czule wszystkich obecnych)
8.communication
(do Pontusa)
10.movement
(wyjmuje z torby wiktuały)
11.space
(wyjmuje z torby wiktuały)
12.movement
(wszyscy grupują się wokół stołu z jedzeniem)
13.communication
(do Drugiego)
14.communication
(po chwili)
15.communication
(do Drugiej)
16.movement
(ociągając się wychodzą na zewnątrz.
17.media-theatre
Na scenie zostaje tylko Ona 2.
18.metatext
Przestaje grać – odtwarzać postać dziewczyny. Trochę się rozcharakteryzowuje,
19.movement
po czym prędko chowa jedzenie do torby i wychodzi z nią przez peron.
20.media-theatre
Przez chwilę scena jest pusta.
21.movement
Po cichu zakrada się Leon)
22.communication
(głośno)
23.movement
(zauważa brak jedzenia)
24.movement
(wbiega Tera)
25.movement
(puszczając Leona)
26.movement
(zakrada się Botylda. Wszyscy trzej patrzą na siebie zaskoczeni)
27.movement
(zakrada się Sabina. Obecni witają ją z politowaniem. Zjawia się Melania. Wreszcie w drzwiach staje Pontus.
28.media-theatre
Wyciemnienie.)
1.space
(Dzień następny, jasno, słonecznie.
2.movement
Wchodzą On 2 i Ona 2,
3.appearance
ubrani skromnie, biurowo, oboje z teczkami)
4.communication
(do nowoprzybyłych)
5.communication
(do Drugiego)
6.movement
(wchodzi Ona 1 i On 1)
7.communication
(do Pierwszej)
8.movement
(Ona 1 szykuje przyniesione przez siebie jedzenie)
9.communication
(do Drugiej)
10.movement
(Ona 1 i Ona 2 w dwóch osobnych miejscach nakrywają do stołu)
11.movement
(Pontus wolno przechodzi na prawą stronę sceny)
12.media-theatre
(Pontus wolno przechodzi na prawą stronę sceny)
13.movement
(przechodząc na stronę Pontusa)
14.movement
(przechodzą na stronę Pontusa)
15.movement
(ściska Pontusa, a przy okazji i Terę)
17.movement
(podchodząc do nich)
18.movement
(śpieszy za nią)
19.communication
(do Pierwszego)
20.movement
(Obie pary wychodzą.
21.space
Na stole zostaje jedzenie przygotowane przez lewicę)
22.movement
(wyglądając na zewnątrz)
23.movement
(wszyscy otaczają stół z jedzeniem)
24.communication
(zaczyna przemawiać)
25.psyche
(ogólna konsternacja)
26.movement
(siada i zaczyna jeść. Wszyscy przyglądają mu się uważnie)
27.communication
(jedząc)
29.movement
(wstając od stołu)
30.movement
(wali się na łóżko)
1.movement
(wchodzą On 1 i On 2
2.appearance
ubrani na ciemno, bardzo dostojni)
3.movement
(wskazuje na Melanię)
4.communication
(do Botyldy)
5.communication
(do Leona)
6.movement
(przyjmuje groźną postawę)
8.communication
(gwiżdże)
9.appearance
(przebrane za policjantów, w hełmach i z pałkamiSkreślenie cenzorskie z parafką.
10.movement
wchodzą Ona 1 i Ona 2.
11.movement
Pontus staje zaskoczony, wszyscy przyglądają się im z rosnącą podejrzliwością)
12.movement
(napierają na obcych, ogólne zamieszanie. Po krótkim oporze obcy opuszczają scenę)
14.psyche
(pozostali na scenie uspokajają się powoli.
15.movement
Przez chwilę krzątają się w milczeniu)
16.communication
(smutno)
17.communication
(łagodnie)
1.movement
(wchodzą On 1, On 2, Ona 1 i Ona 2,
2.space
wnosząc rekwizyty teatrzyku kukiełkowego – scenkę z kurtyną, dekoracje, lalki na kijach itp.
3.appearance
Tym razem są barwni, weseli, naturalni).
4.movement
(Ona 1 i Ona 2 wydobywają z torby jedzenie i podają każdemu z obecnych pajdę chleba z serem i kiełbasą. Krąży wkoło butelka wina. Wszyscy jedzą)
5.communication
(chwila milczenia)
6.movement
(bierze czapkę i obchodzi z nią swych towarzyszy)
7.movement
(kolejno wszyscy bez ociągania się płacą)
8.psyche
Poruszenie wśród czwórki aktorów.
9.movement
(czwórka aktorów kłania się Melanii i wszystkim pozostałym. Pozostali oklaskują aktorów i także im się kłaniają. Niepostrzeżenie z peronu wchodzi Kolejarz. Przez dłuższą chwilę obserwuje kłaniające się sobie strony. Nagle zostaje zauważony. Wszyscy nieruchomieją)
10.movement
(wstaje, rozgląda się)
11.movement
(chodząc pokazuje)
12.movement
(wszyscy zaczynają chodzić w podnieceniu)
13.communication
(wszyscy się krzywią)
14.communication
(po chwili)
15.movement
Niepostrzeżenie z peronu wchodzi Kolejarz. Przez dłuższą chwilę obserwuje obecnych. Nagle zostaje zauważony. Wszyscy nieruchomieją)